- Hva er bakgrunnen din?
-
- Jeg har bakgrunn innen utdanning, utdanningsledelse og opplæring (for tiden påmeldt til en doktorgrad i utdannelse) og har følgende kvalifikasjoner blant en rekke andre sertifiseringer:
- Diplom i utdanning
- Bachelor of Technology in Education Management
- Bachelor of Education i miljøvitenskap
- Bachelor of Education Honours i Educational Tech
- Bachelor of Science Honours i miljøovervåking og modellering
- Bachelor of Laws (LLB)
- Masters in Education by Research
- Jeg har også hatt en periode i lærerutdanningen med et spesifikt fokus på pedagogikk og læreplanproblemer. Min brede kunnskapsbase gjør at jeg kan sette pris på og forstå spørsmål når de er formulert fra flere perspektiver.
- Jeg har bakgrunn innen utdanning, utdanningsledelse og opplæring (for tiden påmeldt til en doktorgrad i utdannelse) og har følgende kvalifikasjoner blant en rekke andre sertifiseringer:
2. Hva er din forbindelse til Zulufadder?
-
- Jeg jobber for Gratton skole som eies av Zulufadder. Enda viktigere, porteføljen min plasserer meg i et rom som gjør at jeg kan fremme interessene til Zulufadder for å tilby kvalitetsutdanning, pastoral omsorg, emosjonell og psykologisk støtte til elever som kommer fra en vanskelig bakgrunn. På grunn av barnas bakgrunn er det ofte mitt ansvar å sørge for at elever sponset av Zulufadder ikke blir ekskludert, latterliggjort eller diskriminert på grunnlag av status. Dette krever at jeg hele tiden kommuniserer og koordinerer aktiviteter med Zulufadders ledelse.
- Det som gjør meg spesielt glad er å se elever som er sponset av Zulufadder prestere godt i de forskjellige områdene av læreplanen vår på skolen og konkurrere på lik linje med elever fra familier med gode ressurser.
3. Hva er ditt største mål akkurat nå?
-
- På et personlig nivå er mitt umiddelbare mål å fullføre doktorgrad-studiene. På profesjonelt nivå er mitt umiddelbare mål å forbedre Gratton skole, og spesielt innen følgende aspekter:
- Kvaliteten på resultatene våre
- Kvaliteten på undervisning og læring
- Fremme kritisk tenkning blant elever og ansatte
- Integrering av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i læring og undervisning.
- På et personlig nivå er mitt umiddelbare mål å fullføre doktorgrad-studiene. På profesjonelt nivå er mitt umiddelbare mål å forbedre Gratton skole, og spesielt innen følgende aspekter:
4. Hva er ditt livsmotto?
-
- To ting styrer måten jeg lever, og disse kan oppsummeres av følgende motto:
- «Der det er en vilje, vil det alltid være en vei».
- «Gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg».
- Den første snakker forklarer i hvilken grad jeg er forberedt på å gå for å oppnå det jeg vil. Den andre tar for meg verdisystemet mitt, som hovedsakelig er avhengig av etisk oppførsel og rettferdighet.
- To ting styrer måten jeg lever, og disse kan oppsummeres av følgende motto:
5. Hva skiller deg ut i den store mengden?
-
- Følgende er noen av aspektene som får meg til å skille meg ut i mengden:
- Jeg er vanligvis flink til å forutse problemer eller muligheter.
- Jeg er ikke redd for å prøve nye ting. Ulempen med å gjøre dette er at ved å prøve nye ting, har jeg en tendens til å oppleve svikt ganske ofte.
- Etter mye prøving og feiling tror jeg at jeg har klart å finne den rette balansen mellom å være fast og å være imøtekommende og vennlig.
- Jeg er etisk i mitt forhold til andre.
- Jeg elsker å lede fra fronten, og er ikke noe i mot skitne hender.
- Jeg er ikke fornøyd med gjennomsnittlig ytelse. Jeg elsker å se vekst i både ansatte og elever.
- Min evne til å reflektere og godta tilbakemeldinger. Denne egenskapen har hjulpet meg på mange måter å vokse og forbedre meg på mange områder. Nært knyttet til dette er mitt ønske om å reflektere dypt før jeg velger et handlingsforløp.
- Jeg finner glede i en rekke ting. Jeg liker poesi, å lese, jeg liker mennesker, sport, jeg liker å reise, og jeg liker hagearbeid. Jeg er forberedt på å prøve nye ting som jeg ennå ikke har prøvd.
- Jeg har hatt stor nytte av kunnskapen min om utdannelse, forreningsvirksomhet (jeg pleide å drive lukrative virksomheter), personell og økonomistyring, jus, miljø, jordbruk, psykologi, sosiologi, åndelig og emosjonell vekst som gjør at jeg er utstyrt til å velge riktig verktøy for å hjelpe ansatte og elever.
- Jeg er veldig gjennomtenkt og har kommet med ideer som mange av kollegene mine anser som spennende, tankevekkende og kloke.
- Jeg er en veldig god lærer.
- Jeg elsker å jobbe hardt og raskt. Jeg er veldig god på multitasking.
- Jeg har fremragende konflikthåndterings- og løsningsferdigheter. Jeg tror at hvis arbeidsmiljøet er giftig, er produktivitet umulig.
- Det viktigste for meg er måten jeg bruker data på for intervensjon og for å ta ledelsesbeslutninger. Ofte er jeg i stand til å forutsi fremtidige resultater basert på tilgjengelige data, og jeg prøver alltid å gripe inn tilsvarende.
- Jeg er en av få ledere som foretrekker å bli respektert enn fryktet.
- Jeg er empatisk. Jeg synes denne egenskapen er ekstremt viktig for enhver person i min stilling som arbeider med mennesker, spesielt barn.
- Kjærligheten til å lære og kjærligheten til mennesker. Jeg er tålmodig og tilgivende. Begge egenskapene er avgjørende for mennesker som har å gjøre med ufullkomne individer som trenger utvikling.
- Jeg erkjenner at det er mange andre mennesker som er bedre enn meg i mange aspekter, både personlig og profesjonell, som jeg kan lære av. Derfor har lærbarhetsindeksen min alltid blitt scoret over 80%.
- Til slutt skiller jeg meg ut ved ikke å skille meg ut. I et arbeidsmiljø synes jeg det er viktig å gi (eller i det minste dele) kreditt med kolleger og underordnede.
- Følgende er noen av aspektene som får meg til å skille meg ut i mengden:
Mer informasjon:
Gratton skole